[Barcelona] Manifiesto por la abstención activa. Reflexión colectiva el 19 de Noviembre

[Original CAT]

AbstenciónPots adherir-te com a persona o com a organització a aquest manifest aqui.

Diferents organitzacions sindicals, col.lectius i assemblees volem reflexionar públicament respecte a les properes eleccions.

Davant la situació de crisi i les retallades socials i laborals que ens imposen els grups parlamentaris que aquests dies demanen el nostre vot, diem prou i reclamem una altra forma per gestionar la situació que estem patint dia a dia.

Els minsos drets socials que tenim avui es van guanyar lluitant a les empreses i al carrer als anys setanta, i d’ençà a ara la democràcia només ha fet que retallar els drets dels treballadors i treballadores, els drets dels seus fills i filles, els drets dels seus pares… A les urnes ens demanen el vistiplau per poder retallar i robar aquest drets legalment, amagats darrera de l’amenaça de la crisi.

Aquestes eleccions representen un circ mediàtic en el que aparentant defensar diferents idees, tots persegueixen els seus interessos personals i conservar els seus privilegis de classe. Per això mantenim que ningú ens representa.

Davant d’aquesta situació, som moltes les persones que considerem necessària una nova forma d’afrontar aquesta realitat i no és ni de bon tros legitimar als polítics a les urnes, de les que surten reforçats igualment amb l’estratègia del vot nul i blanc. Aquesta delegació de les nostres decisions a mans dels poderosos ens perjudica en el dia a dia i ens treu la possibilitat de prendre el control sobre el nostre present i futur. Davant de les seves promeses solament tenim una opció: organitzar-nos per decidir sobre les nostres vides.

Per aquest motiu convoquem una jornada de reflexió real respecte a la funció que el nostre vot té per legitimar aquest sistema i la necessitat de no participar d’ aquesta mentida. El proper dia 19 de novembre, tots els polítics et demanaran la teva participació, però nosaltres, legitimats per les seves mentides fem una crida a l’abstenció activa i a l’organització de les persones fora del seu sistema en el que cada vot els dona permís per decidir per tu.

Perquè ningú ens representa: abstenció activa!

Només tu pots organitzar la teva vida

CGT-Barcelona

CNT-AIT Barcelona

CNT Catalunya


[Traducción ESP]

Puedes adherirte como persona o como organización a este manifiesto aqui.

Diferentes organizaciones sindicales, colectivos y asambleas queremos reflexionar públicamente respecto de las próximas elecciones.

Ante la situación de crisis y los recortes sociales y laborales que nos imponen los grupos parlamentarios que estos días piden nuestro voto, decimos basta y reclamamos otra forma para gestionar la situación que estamos sufriendo día a día.

Los escasos derechos sociales que tenemos hoy se ganaron luchando en las empresas y en la calle en los años setenta, y desde entonces hasta ahora,  la democracia sólo ha hecho que recortar los derechos de los trabajadores y trabajadoras, los derechos de sus hijos e hijas, los derechos de sus padres … En las urnas nos piden el visto bueno para poder recortar y robar estos derechos legalmente, escondidos detrás de la amenaza de la crisis.

Estas elecciones representan un circo mediático en el que aparentando defender diferentes ideas, todos persiguen sus intereses personales y conservar sus privilegios de clase. Por eso mantenemos que nadie nos representa.

Ante esta situación, somos muchas las personas que consideramos necesaria una nueva forma de afrontar esta realidad y no es ni mucho menos legitimar a los políticos en las urnas, de las que salen reforzados igualmente con la estrategia del voto nulo y blanco. Esta delegación de nuestras decisiones en manos de los poderosos nos perjudica en el día a día y nos quita la posibilidad de tomar el control sobre nuestro presente y futuro. Ante sus promesas solo tenemos una opción: organizarnos para decidir sobre nuestras vidas.

Por este motivo convocamos una jornada de reflexión real respecto a la función que nuestro voto tiene para legitimar este sistema y la necesidad de no participar de esta mentira. El próximo día 19 de noviembre, todos los políticos te pedirán tu participación, pero nosotros, legitimados por sus mentiras hacemos un llamamiento a la abstención activa y la organización de las personas fuera de su sistema en el que cada voto les da permiso para decidir por ti.

Porque nadie nos representa: abstención activa!

Sólo tú puedes organizar tu vida

CGT-Barcelona

CNT-AIT Barcelona

CNT Catalunya

http://www.cgtbarcelona.org/content/manifest-labstencio-activa
¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Scroll al inicio